voorjaars groenruilbeurs bij mij in Nieuwersluis.

Zaterdag 2 april was er de voorjaars groenruilbeurs bij mij in Nieuwersluis.

De middag ervoor kwam Rob Haagen mij, zoals gebruikelijk de laatste jaren, helpen met de voorbereiding hiervoor. Rob heeft mooie schragen met daarop planken, waar alles op kan worden uitgestald. Zijn planten en zaden worden al klaargezet, ook mijn plantjes/stekjes staan dan al paraat voor de volgende dag. Nog een buitentafel in de tuinkamer gezet. Het wordt geen buitenweer. Sneeuw gehad deze week en het weerbericht voor zaterdag: Start koud. Het kwik is tot het vriespunt gedaald. En een matige noordenwind voelt bijzonder guur aan.

Nou, afwachten dus maar of er iemand komt. De koffie staat klaar.

Rob en Kees waren er al snel en ook Gerrit had ondanks het barre weer de bus naar Nieuwersluis genomen. Ook Fiet kwam en Loes Mulder. Een klein clubje dus, maar er werden veel plantjes ingebracht, die ook allemaal een nieuwe tuin hebben gevonden. En de heerlijke jams van Rob werden gretig meegenomen. Geen bordje, 1 potje p.p., dit keer. Ondanks alles was het weer een leuke ochtend met elkaar.

Jammer vond ik het, dat iemand die pas lid was geworden van onze afdeling, na al lang lid van G&B te zijn geweest in zijn vorige woonplaats, voor een gesloten deur stond. Normaliter hangt er een vlag of staan er bordjes die aangeven waar de groenruilbeurs is, maar door de onzekerheid of het wel door kon gaan door Corona is er geen melding hiervan gedaan in de plaatselijke media. Gewoon voor leden dus en die weten het wel te vinden, dachten wij. We hebben wel regelmatig gekeken of er toch iemand voor de deur stond, elkaar gemist, helaas. Hopen u spoedig te ontmoeten bij een van onze activiteiten.

Herma